3 | APSIS Profile Cloud

"APSIS Profile Cloud oli toiminnassa alle viikossa"

Yrityksestä

Maailman suurimpana 3G-matkapuhelinoperaattorina, 3:lla on maailmanlaajuisesti yli 25 miljoonaa asiakasta. Haastajan roolissa Euroopan markkinoilla, 3 on Ruotsissa 4G-verkkojen ja mobiilin laajakaistan pioneeri.

Haaste

Kuten monet suuret jälleenmyyjät, 3:lla on palveltavanaan laaja kirjo erilaisia asiakkaita, ja tarjonnassaan monia tuotteita ja palveluita – kaikki samalta verkkosivustolta. Se teki yhtiölle ongelmalliseksi tarjota henkilökohtainen ja täsmällinen kokemus jokaiselle asiakkaalle. 

Ratkaisu

Alexander Widmark, Conversion Manager, 3, kertoo miksi he valitsivat APSIS Profile Cloudin ratkaisemaan haasteen:

“Vertailimme eri palveluntarjoajia ja tulimme tulokseen, että APSIS Profile Cloud tarjoaa parhaan skaalautuvan ratkaisun ongelmaamme. Meillä on käsiteltävänä paljon tietoa CRM-järjestelmästämme call centereihin. Kun kasvamme, haluamme yhteyden näiden siilojen välille, luoda eri segmenttejä ja käyttää APSIS Profile Cloudia ohjaamaan kaikkea sisältöämme." 

Tulokset

3 alkoi käyttää APSIS Profile Cloudia luomalla jokaisesta verkkosivukävijästä profiilin, riippumatta siitä oliko kävijä asiakas, prospekti, yksittäinen esim. puhelinta etsivä henkilö vai joku muu. Sen jälkeen ratkaisu täydensi jokaisen profiilia käyttäytymisen perusteella: 3 tunnisti yritysasiakkaat, yksityishenkilöt ja henkilöt jotka etsivät asiakaspalvelua. Lisäksi 3 tunnisti jokaisen käyttäjän suosiman mobiililaitetyypin, selauskäyttäytymisen ja niin edelleen.

Segmenttiin perustuva personointi

Sen jälkeen kun profiilit oli jaettu ryhmiin, 3 alkoi käyttää APSIS Profile Cloudia personoimaan sisältöä käyttäjille, ja esittämään erittäin täsmällisiä tarjouksia jokaiselle asiakassegmentille heidän käyttäytymisensä perusteella. Numeroiden valossa: vaikka työ on vasta alussa, APSIS Profile Cloud on kasvattanut konversiota jopa 20 % tietyissä 3:n avaintuotteissa, kuten heidän nopeasti kasvavassa 4G mobiililaajakaistapalvelussa.
Alexander Wildmark summaa tulokset: 

Time-to-market ja kyky muuttaa näkemys nopeasti toiminnaksi on meille elintärkeää. APSIS Profile Cloudin käyttöönotto oli helppoa ja nopeaa – se oli toiminnassa jo alle viikossa.

Kiinnostuitko APSIS Profile Cloudista?

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.