Dansk Supermarked | APSIS Profile Cloud

"Tarvitsimme liiman siilojen yhdistämiseen"

Yrityksestä

Dansk Supermarked on Tanskan suurin vähittäiskauppa, johon kuuluu joukko ruokakauppoja ja supermarketteja Tanskassa, ja ympäri Eurooppaa. Konsernin brändeihin kuuluvat Netto, Bilka ja Salling.

Haaste

Dansk Supermarked halusi rakentaa asiakasprofiilit, jotka voitiin yhdistää sekä digitaalisiin että offline kanaviin. Yritys halusi panostaa enemmän asiakaspolkuun.

Ratkaisu

Yritys käynnisti APSIS Profile Cloud pilottiprojektin, aluksi seuraamalla asiakaskäyttäytymistä ennen ostoa Bilka.dk verkkosivulla. Käyttämällä APSIS Profile Cloudia tämän kohtalaisen rajallisen tiedon kanssa, Dansk Supermarked alkoi personoida web sisältöä käyttäytymistietoon ja demografiatietoon perustuen. Tämän seurauksena konversioiden määrä yrityksen verkkosivulla on kasvanut yli 300%. 

Tulokset

"Profilointi monikanavaisessa ympäristössä on haastavaa. Tarvitsimme liiman siilojen yhdistämiseen ja APSIS Profile Cloud tekee juuri sen!"

- Steen Kronborg, Chief Enterprise Architect

Syvällistä asiakasymmärrystä reaaliaikaisen tiedon avulla

Dansk Supermarked alkoi pian nähdä mahdollisuuden APSIS Profile Cloudista liimana useiden datasiilojen ja -kanavien välillä. Ensin APSIS Profile Cloudilla luotiin profiili jokaisesta Bilka.dk verkkosivun vierailijasta. Sen jälkeen näitä profiileja rikastettiin tiedolla, jota saatiin eri tietokannoista. Näin saatiin yhtenäinen kuva jokaisesta asiakkaasta ja prospektista ja tiedettiin olivatko he ostaneet vai eivät. Aiemmin käyttäytymistieto oli siiloissa.  Dansk Supermarkedin verkkosivuvierailuihin liittyvä tieto pystyttiin nyt integroimaan monikanavaiseen markkinontiin ja hyödyntää myös demografista tietoa, kuten sijaintia.

Seuraava askel: offline ja online yhdessä

Tällä hetkellä Dansk Supermarkedin asiakkaiden profiilit ovat käytettävissä eri alustoille, kuten Hybris ja Adobe Analytics, jolloin varmistetaan että kaikissa eri markkinoinnin työkaluissa, ratkaisuissa ja alustoilla voidaan hyödyntää samaa dataa. Näin yritys voi tehdä Bilka.dk sivuston kävijöille personoituja kampanjoita ja retargetointia. Kampanja voidaan kohdistaa esimerkiksi vierailijan sijainnin perusteella siten, että ydinkeskusta-alueella asuvalle ei lähetetä tarjouksia puutarhakalusteita tai isoista sohvaryhmistä. Online projektin menestyksen jälkeen Dansk Supermarked haluaa integroida APSIS Profile Cloudiin myös offline datan. Koska myymälät tuovat vielä suurimmat tulot ja eniten tietoa, onkin seuraava tehtävä yhdistää olemassa oleviin asiakasprofiileihin yli 3TB dataa.

Tähän päivään mennessä Dansk Supermarked on onnistuneesti hyödyntänyt Profile Cloudia ja pystynyt sen avulla kolminkertaistamaan konversioasteen web personointi ja retargetointi kampanjoissaan. 

Kiinnostuitko? Kerromme mielellämme lisää!

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.