“APSIS Ecom kasvatti Gigantin verkkokaupan myyntiä kutsumalla asiakkaat takaisin.”

9 %

muistutusviestin vastaanottaneista asiakkaista palasi tekemään tilauksen.

+25 %

APSIKSEN Ecom -palvelun kautta palanneet kävijät ostavat määrällisesti 25 % enemmän tuotteita kuin keskivertokävijät.

+24 %

Järjestelmän kautta palanneiden kävijöiden ostoskorin euromääräinen arvo on 24 % suurempi kuin keskimääräinen verkko-ostoskorin arvo.

Yrityksestä

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä. Gigantti tarjoaa kaikissa jakelukanavissa laajan valikoiman tunnettuja merkkituotteita markkinoiden edullisimpaan hintaan. Kodinkoneiden ja -elektroniikan lisäksi Gigantti tarjoaa laajan palveluvalikoiman, kuten kuljetuksia, asennuksia, tuoteturvaa sekä erilaisia maksuvaihtoehtoja.

Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin, Dixons Carphone plc:n, omistukseen. Yrityksen liikevaihto on noin 460 MEUR.

Haaste

Verkko-ostokset keskeytyvät syystä tai toisesta ostoskorin jatkuvasta optimoinnista ja testauksesta huolimatta. Gigantti halusi löytää ratkaisun, jolla voidaan auttaa asiakasta viemään keskeytynyt ostotapahtuma loppuun.

Ratkaisu

APSIS Ecom -ratkaisu lähettää asiakkaalle automaattisen sähköpostimuistutuksen, jonka avulla asiakas voi vaivattomasti palata kesken jääneisiin ostoksiin ilman, että koko prosessi tarvitsee aloittaa alusta. Gigantti haki ratkaisua, joka voidaan tarvittaessa ottaa käyttöön myös muissa Pohjoismaissa.

Tuotteet: / Ecom

"APSIS on onnistunut Ecom - projektissa hyvin ja tulokset ovat olleet loistavia. Suosittelen APSISTA ja Ecom -ratkaisua!"

Tulokset

Gigantti aloitti APSIS Ecom -palvelun käytön syksyllä 2015. Gigantin tavoitteena oli löytää ratkaisu, joilla asiakkaat voivat vaivattomasti palata kesken jääneisiin ostoksiin ilman, että koko prosessi tuotteiden etsimisestä alkaen tarvitsee aloittaa alusta. "Olimme seuranneet APSIKSEN palvelutarjontaa mielenkiinnolla jo ennen yhteistyön aloittamista. He onnistuivat vakuuttamaan meidät asiantuntijuudestaan. Ecom-tekniikkaan liittyvän osaamisen lisäksi saimme uusia ideoita myös viestien sisältöpuoleen", Ville Heinonen, Gigantti Oy:n Online Traffic Manager, kertoo.

"Valitsimme APSIKSEN Ecom -palvelun, koska se pystyttiin toteuttamaan nopealla aikataululla. Meille on tärkeää, että testaamme kaikki ratkaisut perusteellisesti ja ne ovat sellaisia, jotka voidaan tarvittaessa ottaa käyttöön myös muissa Pohjoismaissa", Heinonen kuvailee."

Gigantti halusi lähestyä asiakkaita selkeällä, palvelunomaisella viestillä, joka tekee verkko-ostosten tekemisestä entistä vaivattomampaa. "Asiakkaamme ovat ottaneet viestit hyvin vastaan ja kokeneet viestit hyvänä asiakaspalveluna. Alkukokeilun jälkeen olemme lisännet viesteihin asiakaskokemusta parantavia elementtejä, kuten yksilölliset tuotesuositukset", Heinonen kertoo.

Vaikka APSIS Ecom -palvelu on ollut Gigantilla käytössä vasta vähän aikaa, ovat tulokset olleet merkittäviä.

"9 % muistutusviestin vastaanottaneista asiakkaista palasi tekemään tilauksen. Järjestelmän kautta palanneiden kävijöiden ostoskorin euromääräinen arvo on 24 % suurempi, kuin keskimääräinen verkko-ostoskorin vastaava arvo. Olemme huomanneet myös, että APSIKSEN Ecom –palvelun kautta palanneet kävijät ostavat määrällisesti 25 % enemmän tuotteita kuin keskivertokävijät. Olemme olleet erittäin positiivisesti yllättyneitä", Heinonen kertoo.

"Hylättyjen ostoskorien muistutusviesti todisti toimivuutensa Black Friday -kampanjassamme, jolloin verkkokauppamme kaatui väliaikaisesti suurten kävijämäärien takia. APSIKSEN avulla onnistuimme palauttamaan osan asiakkaiden ostoskoreista ja tyytyväiset asiakkaat saivat tuotteensa", Heinonen jatkaa.

APSIKSEN valmiudet toteuttaa palvelun käyttöönotto nopealla aikataululla sekä alan erikoisosaaminen olivat Gigantille tärkeitä tekijöitä palveluntarjoajaa valittaessa. "Kontaktihenkilömme APSIKSELLA ovat pystyneet vastaamaan kaikkiin kysymyksiimme ja tarpeisiimme ilahduttavan nopeasti. Paikallisen kontaktihenkilön lisäksi olemme saaneet APSIKSELTA hyödyllisiä näkemyksiä koko konsernin kattavan, pohjoismaisen ratkaisun löytämiseen", Heinonen päättää.

Haluatko kuulla lisää?

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.