"Järjestelmä, johon voi luottaa viikosta toiseen"

Yrityksestä

Matkojen kauppaaminen ja ostaminen on nykyisin malliesimerkki kaupan digitalisoitumisesta. Tamperelainen perheyritys Matkapojat Oy on Suomen suurin laiva- ja lähialuematkojen myyjä ja matkanjärjestäjä. Matkapoikien kautta matkustaa yli 500 000 matkustajaa laivoilla joka vuosi, ja merkittävää osaa näistä asiakassuhteista pidetään yllä sähköpostimarkkinoinnin avulla.

Haasteet

- Miten markkinoida asiakkaille järkevästi nopeasti digitalisoituneella alalla.
- Tarve panostaa verkkokauppaan on suurta ja jatkuvaa.
- Asiakkaita pitää kontaktoida usein ja säännöllisesti.

Ratkaisu

APSIS Pro on helppokäyttöinen ja monipuolisuutensa ansiosta sopiva nimenomaan usein lähetettävien uutiskirjeiden tekemiseen ja hallintaan. APSIS Pro pystyy myös suuriin lähetyksiin ja se toimii luotettavasti.

 
Tuotteet: / Pro

Tulokset

- Uutiskirjeiden avulla on saatu merkittävästi lisämyyntiä, kuudessa vuodessa verkkokaupan myynti on kymmenkertaistunut.
- Uutiskirjeet ovat erittäin tärkeä liikenteen lähde verkkosivuille.

Paljon sähköpostimarkkinointia hyödyntävä Matkapojat tuskaili aiemmin riittämättömien uutiskirjejärjestelmien kimpussa, mutta ratkaisu löytyi APSIKSEN valikoimista vuonna 2009. Se oli tärkeää, sillä matkojen myynti on kaupan alan digitalisoitunein osa-alue.

"APSIS Pro tuntui meille luontevimmalta vaihtoehdolta helppoutensa ja luotettavuutensa ansiosta. Luotettavuus on meille tärkeää, sillä lähetämme uutiskirjeitä joka viikko sunnuntaisin ja lisäksi erityisiä sesonki- ja kampanjakirjeitä. Mitään ongelmia ei ole lähetysten suhteen APSIKSEN kanssa ollut, ja olemme voineet luottaa siihen viikosta toiseen, vaikka postituslistamme on hyvin laaja", Matkapoikien tietohallintopäällikkö Timo Keinonen sanoo.

APSIS Pron kautta Matkapojat pystyy kontaktoimaan satojatuhansia asiakkaita kerralla. Vaikka kukaan ei osta uutta matkaa joka viikko, usein lähetettävät kirjeet ovat asiakkaalle siitä, että tarjonta on kiinnostavaa ja monipuolista. Näin yritys pysyy asiakkaan mielessä.

Olemme kiitollisella alalla, koska digitalisoituminen tukee toimintaamme. Samalla kilpailu on kuitenkin kovaa ja asiakkaiden mielissä pitää pysyä, jotta he ostavat meiltä matkan myöhemminkin. Pelkkä ohjelma ei riitä: teemme uutiskirjeet itse, mutta tarvittaessa saamme nopeasti neuvoja omalta APSIKSEN yhteyshenkilöltämme. Meille on täysin keskeistä, että yhteistyö toimii saumattomasti, sillä vain asiakkaamme kannalta hyvä kokonaisuus tuo meille kauppaa pitkällä tähtäimellä", Keinonen tiivistää.

Matkapoikien verkkokaupan myynti on APSIS Pron käyttöönoton jälkeen kymmenkertaistunut, ja uutiskirjeillä on ollut siinä merkittävä rooli. Verkkokauppa on ollut menestys, ja uutiskirje on sinne erittäin tärkeä liikenteen lähde. Se on lisäksi mahdollistanut aina vain paremman räätälöinnin.

"Matkatoimistojen kilpailu on kovaa. Meidän pitää tuntea asiakas tarjotaksemme hyvä palveluja jatkossakin. Siksi myös APSIKSEN jatkuvasti kehittyvät palvelut kiinnostavat. Varmaa on, että uutiskirje pysyy meille tärkeänä jatkossakin", Keinonen toteaa.

Tutustu ratkaisuihimme jo tänään

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.