"Moni tulee tapahtumissa sanomaan, että luin asiasta uutiskirjeestänne."

Yrityksestä

Sinelli on suomalainen askartelualan perheyritys, joka tarjoaa luovia ideoita ja tuotteita monenlaiseen toimintaan, kuten korttien ja korujen valmistamiseen. APSIKSEN työkaluja he ovat käyttäneet markkinoinnissaan nyt parisen vuotta alati paranevin tuloksin.

Haaste

Asiakkaiden tavoittaminen säännöllisesti alalla, jolla on runsaasti sesonkeja ja paljon virikkeitä sekä tapahtumia.
- Uutiskirjeiden ulkoasu ja räätälöinti.
- Verkkokaupan markkinointi ja myynnin lisääminen sekä asiakkaiden sitouttaminen. 

Ratkaisu

APSIS Pro mahdollistaa helposti räätälöitävät uutiskirjeet vaikka viikoittain lähetettäväksi. Uutiskirjeestä asiakas voidaan ohjata suoraan verkkokauppaan ja käyttämään esimerkiksi tarjouskoodia.

Tulokset

- Uutiskirjeiden klikkausprosentti on hyvän suunnittelun ja sisällön ansiosta korkea.
- Verkkokauppaan on saatu sekä uusia kävijöitä että lisämyyntiä. 
- Tapahtuman palautekyselyissä moni kertoo saaneensa tiedon tapahtumasta uutiskirjeen välityksellä.

Sinellin verkkokaupan myynti on kasvanut jo vuosia ja yritys on myös käyttänyt sähköpostia markkinoinnin välineenä pitkään. Parisen vuotta sitten Sinelli siirtyi toisen palvelun käyttäjästä APSIKSEN asiakkaaksi, sillä APSIS Pro vaikutti helppokäyttöiseltä ja ammattimaiselta.

"APSIS Pron hinta-laatusuhde on erinomainen, ja graafisena suunnittelijana arvostan erityisesti sitä, että palvelu on helposti kustomoitavissa yrityksen oman visuaalisen ilmeen mukaan ja vaivattomasti päivitettävissä. Se on lisäksi niin helppo, että myös tuuraaja omaksuu asiat nopeasti", Sinellin graafinen suunnittelija Jussi Forsström kehuu. 

APSIS Pron avulla Sinelli pystyy helposti jäljittämään asiakkaiden toimintaa ja sitä, mihin klikkaukset ovat johtaneet. Sinelli lähettää kuluttaja-asiakkailleen sähköpostilla uutiskirjeen viikoittain ja tukkuasiakkailleen hieman harvemmin. Erityisen hyödyllisiä uutiskirjeet ovat tapahtumista tiedotettaessa sekä nettikaupan kampanjoiden yhteydessä.

"Kysymme aina tapahtumien yhteydessä asiakkailtamme, mistä he saivat tietoa tapahtumastamme, ja hyvin moni ilmoittaa lukeneensa uutiskirjeestämme. Se tarkoittaa, että ne luetaan tarkkaan. Myös verkkokaupan myynti on kasvanut koko ajan tasaisesti", Forsström iloitsee.

Sinellin näkökulmasta tärkeää on ollut myös tiivis yhteydenpito ja henkilökohtainen ote APSIKSEN suunnalta. Forsström on itse suunnitellut uutiskirjeiden sisältöä, mutta APSIKSEN asiantuntevat suunnittelijat ovat joissain tapauksissa neuvoneet mikä saattaisi toimia vielä paremmin myynnin suhteen. Forsström kokeekin saaneensa hyvin tukea aina kun on sitä tarvinnut. Lisäksi koulutukset ovat olleet hänelle mieleen.

"Seuraavaksi pyrimme kehittämään yhdessä APSIKSEN kanssa uutiskirjeiden kohdentamista ja segmentointia. Toistaiseksi olemme pitäneet yllä vain yhteystietorekisteriä, mutta odotamme, että saamme sähköisen markkinoinnin vielä paremmin hyötykäyttöön uusien palvelujen kautta", Forsström sanoo.

Haluatko nähdä työkalumme itse?

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.