Suomen Vahinkovakuutus is happy with its APSIS marketing solutions.

“APSIS valittiin käyttöön, koska se on erittäin käyttäjäystävällinen ja monipuolinen.”

Yrityksestä:

Suomen Vahinkovakuutus Oy on moderni vakuutustehdas, joka tuottaa räätälöityjä vakuutuspalveluja yhteistyökumppaneilleen ns. white label -periaatteella. Tällä hetkellä yhtiö tuottaa henkilöasiakkaille vahinkovakuutuksia kahdella eri brändillä: POP Vakuutus ja Säästöpankin vakuutukset.

Haaste:

Nykyisille vakuutusasiakkaille ei tehty oikeastaan minkäänlaista viestintää pakollisia vakuutusasiakirjoja ja laskutusta lukuun ottamatta. Säännöllisen ja mielekkään asiakasviestinnän aloittaminen koettiin oleelliseksi tekijäksi asiakastyytyväisyyden ja -pysyvyyden kannalta. 

Ratkaisu:

APSIS Pro, Survey, Trigger ja Transactional –ratkaisujen avulla Suomen Vahinkovakuutus pystyy lähettämään laajasti erityyppistä viestintää, suureksi osaksi automaatiota hyödyntäen sekä keräämään tärkeää tietoa asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. 

Tuotteet: / Pro

Tulokset

Suomen Vahinkovakuutus otti APSIKSEN järjestelmän käyttöön, sillä se tarvitsi työkalun asiakasviestintää varten. Myös lisämyynti nykyisille asiakkaille koettiin tärkeäksi. “APSIS valittiin käyttöön, koska se on erittäin käyttäjäystävällinen ja monipuolinen. Tärkeä osa valintaa oli myös se, että APSIKSEN järjestelmällä pystyy lähettämään automatisoitua viestintää, jota halusimme kehittää,” kertoo Helena Tielinen, Suomen Vahinkovakuutuksen Marketing & CRM Planner.

Yritys käyttää APSIKSEN järjestelmää laajasti, aina uusien asiakkaiden automatisoidusta tervetuloprosessista, yksittäisiin kampanjoihin, kyselyihin ja sisäiseen viestintään. “POP Vakuutuksesta uuden vakuutuksen ostanut asiakas saa automatisoidun tervetuloviestien sarjan, jossa on paljon hyödyllistä tietoa omaan vakuutukseen ja palveluun liittyen. Tämän lisäksi automatisoidut viestit ovat loistava väline lisämyyntiin. Voimme esimerkiksi autovakuutuksen ostajalle tarjota seuraavaksi kotivakuutusta jne. Tervetulokirjeet on havaittu hyväksi keinoksi vahvistaa uuttaa asiakassuhdetta. Kirjeiden avausprosentit ovat pysyneet pidemmälläkin aikavälillä tarkasteltuna lähempänä 70 %, Tielinen sanoo.

Suomen Vahinkovakuutus käyttää myös APSIS Pro Survey –kyselytyökalua niin asiakkaiden suositteluhalukkuuden kuin asiakastyytyväisyyden mittaamiseen mutta myös sisäisiin henkilöstötutkimuksiin.  “Meille on tärkeää viestiä asiakkaillemme muutenkin kuin laskujen muodossa.  Olemme toteuttaneet automatisoitujen viestien lisäksi kohdennettuja kampanjoita, joista olemme saaneet erinomaisia tuloksia”, Tielinen kertoo. Kampanjalähetystenkin avausprosentit ovat olleet 40 % luokkaa ja klikkiprosentit 25-30 %. Sähköposti on meille hyvin tärkeä kanava lisämyyntiin nykyisille asiakkaille, toteaa Tielinen.

Kuluttajille suunnatun ja sisäisen viestinnän lisäksi Suomen Vahinkovakuutus hyödyntää APSIKSEN järjestelmiä viestiessään B2B puolen yhteistyökumppaneilleen, kuten autoliikkeille. “Seuraamme lähettämiemme viestien tuloksia tarkasti ja tarkoituksenamme on jatkuvasti kehittää, testata ja optimoida viestintäämme ja ottaa APSIKSEN työkaluja uudella tavoin käyttöön. On ollut mukava huomata, että myös APSIKSEN päädyssä työkaluja halutaan oikeasti kehittää ja olenkin huomannut järjestelmän kehityksen entistä parempaan suuntaan niiden vuosien aikana, jolloin olen APSISTA ehtinyt käyttämään”, Tielinen summaa. 

 

Koe APSIS Pro itse!

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.