Säännöllinen viestintä tuo asiakkaat lähemmäs Sesomaa

Sesoma tavoittaa lukijansa viikoittain mieleenpainuvalla tavalla

Sesoma on palvellut visuaalisen viestinnän ammattilaisia Suomessa jo yli 30 vuoden ajan. Visuaalinen viestintä on kehittynyt vuosien varrella huomattavasti, mutta aina sen pyrkimyksenä on ollut katsojan tavoittaminen mitä erilaisimmissa paikoissa kuten teiden varsilla, myymälöissä, talojen julkisivuissa, liikelahjoissa tai messuilla. Ala on melko kilpailtu, joten pysyäkseen yhtenä markkinajohtajista on tärkeää, että tarjoama on hyvin edustettuna ja asiakkaiden tiedossa.

Yritys on tehnyt pitkäjänteistä työtä digitaalisen markkinoinnin parissa, ja onkin malliesimerkki yrityksestä, joka tekee tehokasta ja tuloksekasta sähköpostimarkkinointia pienin resurssein.

Eveliina Kortelainen työskentelee Sesoman markkinointikoordinaattorina ja vastaa niin viikoittaisesta uutiskirjeestä, kuin muista digitaalisen markkinoinnin kanavista.

Suunnitelmallisuutta tekemiseen

”Tärkein tehtävämme on pitää asiakkaamme ajan tasalla uutuuksista ja alan muutoksista, jotta he voivat palvella omia asiakkaitaan parhaiten,” Kortelainen kertoo.

Digimarkkinointi on muuttunut vuosien aikana paljon, niin myös Sesomalla, mutta sähköpostimarkkinointi on vakiinnuttanut paikkansa yhtenä vahvoista viestintäkanavista.

Yritys aloitti yhteistyön APSIKSEN kanssa jo lähes kymmenen vuotta sitten, jolloin Excel-listat ja Outlook-lähetykset laitettiin sivuun ja alettiin tehdä järjestelmällistä työtä parempien tulosten saavuttamiseksi.

Sesoma lähettää uutiskirjeensä viikoittain, aina perjantai aamupäivisin. Säännöllinen lähetysrytmi ja vastaanottajien odotuksiin vastaaminen ovat luoneet positiivisen ilmiön ja vastaanottajat odottavat viestejä inboksiin saapuviksi.

Kortelainen kertoo, että sesonkikartta ja vuosikalenteri auttavat pitkäjänteisessä suunnittelussa, vaikka yleensä parhaat ideat humoristiseen, joskin asiapitoiseen uutiskirjeeseen syntyvät lähes viime hetkellä.

”Sähköpostin tulee olla helposti sisäistettävä ja tarpeeksi ytimekäs. Vaikka tapamme lähestyä vastaanottajia onkin pilke silmäkulmassa, tulee viestien silti olla täyttä asiaa ja niissä tulee olla punainen lanka”, Kortelainen kuvaa. 

Tuotteet: / Pro

Hyvät tulokset ja palaute lämmittävät

Paljolti pitkäjänteisen työn ansiosta, Sesoman tulokset sähköpostimarkkinoinnissa ovat erinomaisia. Avausprosentti on jatkuvasti noin 50 %. Sisällön merkityksen näkee todella hyvin klikkausprosentissa. Etenkin videoiden on huomattu nostavan klikkausprosenttia selvästi. Lisäksi listalta poistumiset ovat todella harvassa. Mikä tärkeintä, sähköpostimarkkinoinnilla ja kampanjoilla on huomattu olevan suora vaikutus myynnin kasvuun.

"On todella mukava huomata, että sähköpostimarkkinoinnilla on oikeasti vaikutus. Eräskin asiakkaamme kertoi, että uutiskirjeemme saaminen on heidän yrityksessään perjantain kohokohta," Eveliina Kortelainen hymyilee.

Kortelainen kertoo, että yhteistyö APSIKSEN kanssa on sujunut oikein mallikkaasti. Työkalua on helppo käyttää ja tulosten seurattavuus sekä raportointi ovat erinomaisia.

Katse kohti tulevaa

Lähitulevaisuuden suunnitelmissa on blogin aloittaminen sekä verkkokaupan käynnistäminen, sähköpostimarkkinointi tukee myös näitä kanavia. Kortelainen kertoo, että vaikka uusia viestintäkanavia tuleekin jatkuvasti, on sähköposti selkeästi vakiinnuttanut paikkansa.

3 vinkkiä toimivaan sähköpostimarkkinointiin

  • Viestin tulee olla helposti sisäistettävä ja vastaanottajan lähtökohdista tehty.
  • Vaikka toimittaisiin B2B-ympäristössä, ruudun toisella puolen on kuitenkin ihminen. Kirjoita siis ihmiselle.
  • Säännöllisyys ja odotuksiin vastaaminen ovat avainasiassa. Kannattaa muistaa, että raja sopivan määrän ja spämmäyksen välillä on ohut.

Haluatko tietää miten APSIS voisi auttaa sinun yritystäsi viestimään paremmin?

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.