Haikko

"APSIS on tarjonnut meille odotukset ylittäviä kokemuksia"

Hotelli Haikon Kartano & Spa Porvoossa tarjoaa odotukset ylittäviä elämyksiä ainutlaatuisessa ympäristössä. Palkittu ja monipuolinen kartano-, kylpylä- ja kokoushotelli sijaitsee kauniin kartanopuiston keskellä meren rannalla, vain noin puolen tunnin ajomatka Helsingistä ja 10 minuuttia idyllisestä Porvoon Vanhasta kaupungista.

Pitkä yhteistyö

Haikko on tehnyt APSIKSEN kanssa yhteistyötä jo vuodesta 2010 lähtien. Asiakaspalvelu- & myyntiryhmäpäällikkö Jaana Hujanen oli mukana päättämässä APSIS Pron käyttöönotosta tuolloin. Haikossa puntaroitiin eri sähköposti­markkinoinnin työkalujen välillä ja APSIKSEEN päädyttiin ennen kaikkea sen helppokäyttöisyyden vuoksi. Myös suomenkielinen asiakastuki painoi vaakakupissa paljon, ja sen merkittävyys on vuosien saatossa vain lisääntynyt. Kiitosta asiakastuki saa myös nopeasta ja sujuvasta toiminnasta.

"Olemme olleet hotellialan edelläkävijöitä Suomessa digitaalisen markkinoinnin monellakin osa-alueella jo useamman vuoden ajan. Keskisuurena organisaationa arvostamme yhteistyökumppanien aktiivista otetta ja erikoisosaamista digitaalisessa markkinoinnissa. Sen vuoksi meille on tärkeää, että APSIS on osannut tarjota meille helppoja ja toimivia ratkaisua, ja he ovat kertoneet uusista mahdollisuuksista todella hyvin. He menevät tieto edellä ja meitä asiakkaana ymmärretään," Jaana Hujanen kertoo.

Monikanavaisuuden hyödyntäminen

Haikko hyödyntää hyvin niin online- kuin offline-kanavia uusien uutiskirjetilaajien saamiseksi. Niin Haikon verkkosivuilla kuin eri asiakastilaisuuksissa, messuilla ja muissa tapahtumissa voi rekisteröityä uutiskirjeen vastaanottajaksi. Yritys haluaa, että nettisivut ja uutiskirje näyttävät mahdollisimman samanlaisilta, jotta asiakaskokemus olisi saumaton. Haikko haluaa tarjota "odotukset ylittäviä elämyksiä" ja tuo polku halutaan tuoda esiin myös uutiskirjeessä. Haikossa ollaan koettu, että kerran kuukaudessa lähetettynä uutiskirje toimii parhaiten, muussa tapauksessa uutiskirjetilausten peruutusten määrän on huomattu nousevan.

Sähköposti­markkinoinnin lisäksi Haikko panostaa nykyisin todella paljon myös muihin online-kanaviin kuten sosiaaliseen mediaan Facebook, Instagram ja Pinterest etunenässä. Lisäksi he ovat ottaneet käyttöön chat-palvelun, jonka avulla pystytään kannustamaan kuluttajaa konversioon. Sähköisten kanavien myötä printtikustannukset ovat vain murto-osan aiemmasta. Hujanen kertoo, että Haikossa ollaan huomattu, että nykyisin kuluttajat siirtyvät verkkoon yhä enenevissä määrin henkilön iästä riippumatta.

Uusia suunnitelmia myös yrityspuolelle

Haikossa otetaan pian käyttöön yritysasiakkaille kohdistettu uutiskirje. Mallipohjaa suunnitellessa Haikko esitti toiveensa, mutta halusi antaa APSIKSELLE vapaat kädet suunnittelussa. Yhteistyön lopputulokseen Haikossa ollaan tyytyväisiä.

"Etenkin visuaalisuus on meille tärkeää. Halusimme, että vapaa-ajan ja yrityspuolen uutiskirjeemme ovat hieman erilaisia, jotta vastaanottaja huomaa selkeästi kummasta on kyse. Samoja tilaajia kun on molemmilla vastaanottajalistoilla. Mielestäni pystyimme yhdistämään kummankin osapuolen osaamisen ja saavutimme onnistuneen lopputuloksen," Hujanen kuvaa.

Haikossa seurataan sähköposti­markkinoinnin tuloksia ja raportteja jatkuvasti, mutta Hujanen myöntää, että etenkin konversion seuraaminen on välillä haastavaa. Avaus- ja klikkausprosentteja Hujanen seuraa tarkasti ja luvut ovat jatkuvasti oikein hyviä. Sen sijaan suoraa konversiota on Hujasen mukaan majoitus- / kylpylätoimialalla hankalampi seurata. Usein esimerkiksi viikonloppumatkasta saadaan tarjous, jonka jälkeen asiasta keskustellaan puolison kanssa illalla ja vasta sen jälkeen tehdään varaus. Tällöin varsinainen konversio saattaa tulla muusta kanavasta kuin suoraan sähköpostista.

Luottamuksen arvoinen kumppani

Haikolle on ollut vuosien varrella tärkeää, että APSIS on taattu, luotettava toimittaja. Hujanen näkee myös lisäarvoa APSIKSEN järjestämissä tapahtumissa. Hänen mukaansa niin seminaarit, webinaarit kuin koulutukset ovat olleet hyvin rakennettuja ja onnistuneita tapahtumia, joissa mennään tieto edellä. Myös verkostoitumisen mahdollisuus muiden APSIS-käyttäjien kanssa on keskiössä.

“Me Haikossa haluamme tarjota odotukset ylittäviä kokemuksia. Myös APSIS on onnistunut tarjoamaan meille odotukset ylittäviä kokemuksia”, Hujanen päättää.

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.