"APSIS markkinointiratkaisu oli toiminnassa alle viikossa"


3 | APSIS Profile Cloud asiakaskokemus - kuvassa 3 myymälä

Haaste


Kuten monet suuret jälleenmyyjät, 3:lla on palveltavanaan laaja kirjo erilaisia asiakkaita, ja tarjonnassaan monia tuotteita ja palveluita – kaikki samalta verkkosivustolta. Se teki yhtiölle ongelmalliseksi tarjota henkilökohtainen ja täsmällinen kokemus jokaiselle asiakkaalle.

Ratkaisu

Alexander Widmark, Conversion Manager, 3, kertoo miksi he valitsivat APSIS markkinointialustan ratkaisemaan haasteen:

“Vertailimme eri palveluntarjoajia ja tulimme tulokseen, että APSIS tarjoaa parhaan skaalautuvan ratkaisun ongelmaamme. Meillä on käsiteltävänä paljon tietoa CRM-järjestelmästämme call centereihin. Kun kasvamme, haluamme yhteyden näiden siilojen välille, luoda eri segmenttejä ja käyttää APSIS-markkinointialustaa ohjaamaan kaikkea sisältöämme." 

Tulokset

3 alkoi käyttää APSIS-markkinointiratkaisua luomalla jokaisesta verkkosivukävijästä profiilin, riippumatta siitä oliko kävijä asiakas, prospekti, yksittäinen esim. puhelinta etsivä henkilö vai joku muu.

Sen jälkeen ratkaisu täydensi jokaisen profiilia käyttäytymisen perusteella: 3 tunnisti yritysasiakkaat, yksityishenkilöt ja henkilöt jotka etsivät asiakaspalvelua. Lisäksi 3 tunnisti jokaisen käyttäjän suosiman mobiililaitetyypin, selauskäyttäytymisen ja niin edelleen.

Segmenttiin perustuva personointi

Sen jälkeen kun profiilit oli jaettu ryhmiin, 3 alkoi käyttää APSIS-markkinointialustaa personoimaan sisältöä käyttäjille, ja esittämään erittäin täsmällisiä tarjouksia jokaiselle asiakassegmentille heidän käyttäytymisensä perusteella.

Numeroiden valossa: vaikka työ on vasta alussa, APSIS-markkinointialusta on kasvattanut konversiota jopa 20 % tietyissä 3:n avaintuotteissa, kuten heidän nopeasti kasvavassa 4G mobiililaajakaistapalvelussa.
Alexander Wildmark summaa tulokset: 

Time-to-market ja kyky muuttaa näkemys nopeasti toiminnaksi on meille elintärkeää. APSIS-markkinointiratkaisun käyttöönotto oli helppoa ja nopeaa – se oli toiminnassa jo alle viikossa.

Kiinnostuitko APSIS Profile Cloudista?