"Haluamme tarjota 360 asiakaskokemuksen""


Tausta

Tämän päivän markkinointiajattelussa asiakkaan ymmärtäminen ratkaisee menestyksen. HeadBrands on yritys, joka on ottanut tämän haasteen vastaan. Yritys myy Pohjoismaissa kampaamotuotteita niin kampaajille, hiusstylisteille kuin kampaamoiden omistajille. HeadBrands pitää luovuutta johtotähtenään, ja sen tavoitteena on luoda erinomainen asiakaskokemus tavoittamalla asiakkaat oikealla sisällöllä oikeaan aikaan ja sitouttaa heidät yritykseen.

Ratkaisu

HeadBrands on tehnyt APSISin kanssa yhteistyötä optimoidakseen sähköpostimarkkinointinsa. Tässä työssä on hyödynnetty asiakkaista kerättyä tilaajatietoa, segmentointia ja automaatiota. APSIKSEN Creative Services -yksikkö on auttanut yritystä luomaan omia, yrityksen graafisen ilmeen mukaisia mallipohjia sähköposteilleen. Lisäksi se on saanut strategista tukea Professional Services -yksiköltä automaation käynnistämisessä.

Headbrands Charisse

Tulokset


HeadBrands on ollut läsnä useissa kanavissa tavoittaakseen asiakkaansa aina vuodesta 2010 lähtien, jolloin se aloitti toimintansa. Siitä huolimatta yritys huomasi selvän eron otettuaan markkinoinnin automaation osaksi strategiaansa.

HeadBrandin perustaja ja toimitusjohtaja Fredrik Gelkner kertoo:

        – Liikenteen houkuttelemisella kotisivuillemme on ollut suuri merkitys.
           Yhteistyö APSIKSEN kanssa on tuonut meille työkalun, jonka avulla
           saamme liikennettä verkkosivuillemme.

Verkkosivujen liikenteen kasvattaminen on tärkeä osa menestystä, mutta sitä on myös asiakassuhteen hoito. HeadBrandsin strategiajohtaja Charisse Wierup kertoo, että yritys personoi asiakaskokemuksen analysoimalla monikanavaista dataa. Sen ansiosta se voi kohdentaa kiinnostavaa ja merkityksellistä sisältöä eri asiakkaille.

        – Asiakkaamme ovat hyvin uskollisia omille brändeilleen. Sen vuoksi
           segmentoimme ja räätälöimme viestejä painottaen brändiä, josta
           asiakas pitää. APSIKSEN avulla voimme tarjota kiinnostavaa sisältöä
           juuri oikealle kohderyhmälle.

Mobile first


Postitusten ja kampanjoiden segmentoinnin lisäksi yritys käyttää APSIKSEN palveluita analysoidakseen, mitkä sähköpostit avataan, mitä klikataan ja millä laitteilla posteja luetaan. Saatujen tulosten pohjalta yritys on siirtynyt sähköpostien mobiilioptimoituun maailmaan. Charisse kertoo:

        –   Haluamme tarjota asiakkaillemme 360-asteen asiakaskokemuksen.
           Varmistamalla, että viestimme ovat myös matkapuhelimelle
           optimoituja, pystymme kohtaamaan asiakkaamme kaikkialla. Ennen
           kaikkea voimme olla varmoja siitä, että annamme asiakkaillemme
           hyvän kokemuksen laitteesta riippumatta.

Tämän päivän kilpaillussa online-ympäristössä on ratkaisevan tärkeää pysyä trendeissä mukana, jos haluaa vastata asiakkaiden odotuksiin ja ylittää ne. HeadBrands on siksi ottanut käyttöön APSISKSEN ratkaisun, jolla voi kääntää hylätyt ostoskorit myynniksi. Tulokset ovat olleet vaikuttavia:

        – Tiedämme, että teemme asiakkaillemme palveluksen lähettämällä
           heille sähköpostiviestin, joka muistuttaa heitä hylätyistä
           ostoskoreista. Sen tuloksena 50 % asiakkaistamme on palannut ja
           vienyt aloittamansa oston loppuun. Olemme hyvin ylpeitä tästä
           luvusta, Charisse Wierup toteaa tyytyväisenä.