Markkinoinnin automaatio tehostaa ja personoi Sunfleetin viestintää

Sunfleet on Ruotsin johtava yrityksille ja yksityishenkilöille yhteiskäyttöautoja toimittava yritys. Yrityksen asiakkailla on tällä hetkellä käytettävissään 1 400 autoa 50 paikkakunnalla Ruotsissa. Sunfleetin markkinointipäällikkö Sandra Rydberg kertoo markkinointiosaston hyödyntävän erilaisia digitaalisen viestinnän keinoja tehdäkseen yritystä tunnetuksi ja välittääkseen jäsenilleen kiinnostavaa tietoa.

Haaste

– Suurin haaste meille on ehtiä ajoissa, sanoo Sandra Ryberg ja kertoo, että auto on keskeinen osa heidän kohderyhmänsä elämää. Sunfleetin jäsenet odottavat paljon asiakaskokemukseltaan, ja siksi Sandra Rydberg ja hänen markkinointitiiminsä pitävät erittäin tärkeänä tuottaa asiakkaille merkityksellistä tietoa, joka helpottaa heidän elämäänsä.

Ratkaisu

APSIS-asiantuntijat auttoivat Sunfleetia automaatioketjun suunnittelussa. Automaation avulla yritys tavoittaa vastaanottajat koko asiakaspolun aikana oikeissa kohdissa, relevanteilla viesteillä.

– Varausjärjestelmämme on lähettänyt aikaisemminkin automaattisia sähköpostiviestejä. Koimme kuitenkin, että meidän täytyy lähettää vielä tarkemmin kohdennettuja viestejä tavoittaaksemme uudet asiakkaamme Tervetuloa-viesteillä.

Tulokset

Sandra Rydberg nostaa esiin proaktiivisen toiminnan tärkeyden. Se on tullut mahdolliseksi APSIS-työkalujen tuottaman datan ansiosta. Nyt Sunfleet voi nähdä, ketkä ovat avanneet sähköpostit ja klikanneet viestejä, ja voi varmistaa, että asiakas on saanut lähetetyn tiedon.

Toimintansa tehostamiseksi Sunfleet on luonut yhdessä APSIKSEN kanssa automaatioketjuja, jotka helpottavat uusien asiakkaiden hankintaa. Lomakkeen ja markkinoinnin automaation avulla potentiaaliset asiakkaat saavat Sunfleetilta heille kohdennetun viestin:

– Ajatuksena on käyttää markkinoinnin automaatiota henkilön tavoittamiseen jo ennen kuin potentiaalisesta asiakkaasta tulee asiakas. Haluamme tehdä jäseneksi liittymisestä ja palvelumme käyttämisestä helpompaa. Lomakkeen ansiosta voimme työstää liidejämme eteenpäin myyntiputkessa kohti varauspäätöstä ja asiakkuutta.

APSIKSEN markkinoinnin automaatioratkaisujen avulla Sandra Rydberg ja hänen tiiminsä voi käyttää vielä enemmän aikaa hyvän asiakaskokemuksen luomiseen:

– Automaatio vapauttaa todella paljon meidän aikaamme, jota voimme käyttää muissa markkinoinnin töissä. Manuaaliset toiminnot ovat vähentyneet merkittävästi automaation myötä ja hyvä niin!

Sandra Rydbergin mukaan myös viestien personointistrategia on tuottanut tulosta. Niin viestien avaamisaste kuin konversio eli autojen varausaste ovat nousseet.

– Sunfleetin käyttöaste ja jäsenten lukumäärä kasvavat koko ajan. Siihen on tietenkin monta syytä, mutta suuri osa kasvustamme on APSIKSEN ja sen toteuttamien ratkaisujen ansiota, Sandra Rydberg iloitsee.

Haluatko saada samanlaisia tuloksia kuin Sunfleet?

© APSIS International AB. Kaikki oikeudet pidätetään.