5 helppoa tapaa kasvattaa sähköpostien avauksia

Kirjoittanut APSIS

2016-06-13

Sähköpostien avausmäärät on kinkkinen asia.

Loppujen lopuksi, se on kuitenkin useimmiten mitattava seikka sähköpostimarkkinoinnissa. (Voisi myös sanoa, että syy miksi viestejä ylipäänsä lähetetään.) Kysymys kuuluukin: miten voimme kasvattaa sähköpostien avausmääriä mahdollisimman vähällä vaivalla, mutta maksimaallisella lopputuloksella? Onneksi, meillä on viisi vinkkiä sen tekemiseen. 

Boost Your Email Open Rates Like That (ZAP)!

1. Panosta ensivaikutelmaan

Tarttuvat aiherivit ovat paras (ja ilmeisin) tapa saada tilaajasi klikkaamaan – joten ota niistä kaikki irti. Käytä aktiivista kieltä, ja huomioi samalla, että raja kummallisen kielen ja ISOJEN KIRJAIMIEN käytön välillä on häilyvä. Hyvä aiherivi antaa lukijalle ensipuraisun siitä, mitä itse sähköposti tulee sisältämään ja motivoi heidät avaamaan sen välittömästi. Voit käyttää myös esiotsikkoa aiheen lisänä – pidä kuitenkin huolta, ettet vain toista sitä, mitä olet kirjoittanut aiherivillä.

Viimeinen vinkki: pidä lähettäjän nimi aina selkeänä (ja samana). Johdonmukaisuus ja selkeys lisäävät lukijoiden luottamusta – joka lisää myös heidän luottamustaan sinua kohtaan.

Lataa Täydellisen otsikon tarkistuslista, jos haluat tietää entistä enemmän huippuotsikoista.

 

2. Panosta ajoitukseen

Kysymys, jonka asiakkaamme kysyvät useimmin: “Milloin minun kannattaisi lähettää uutiskirjeeni?” Kysymys on relevantti, mutta hankala: nyt kun ihmisillä on pääsy sähköpostiin jatkuvasti, kiitos älylaitteiden, ovat vanhat säännöt lentäneet ulos ikkunasta. Avain menestykseen? Tutki ja testaa lähetysaikojasi, jotta ne sopisivat kaikista parhaiten tilaajiesi käyttäytymiseen. Se auttaa sinua kohdentamaan ja segmentoimaan lähetyksesi ja takaa, että ne ovat relevantteja vastaanottajillesi. Tämä tarkoittaa, että sinun tulee kerätä entistä enemmän tietoa tilaajistasi. Mutta lupaamme, että vaivannäkösi palkitaan.

3. Tee ulkonäöstä entistä houkuttelevampi

Vanha grafiikka. Väsähtäneet kuvat. Sotkuiset kolumnit. Mallipohjasi tarvitsee jatkuvaa huolenpitoa tai se päätyy juuri sellaiseksi. Sähköpostin suunnittelua ei kannata pitää yhtään vähempiarvoisena, kuin verkkosivujen suunnittelua tai some-markkinointia. Pysy mukana kilpailussa ja aseta tavoitteesi korkealle! Mikäli kamppailet resurssien kanssa, jota käyttää ulkoasuun, meidän vinkkimme on, että pidä ulkoasu yksinkertaisena ja selkeänä – et varmastikaan halua hämmentää lukijoitasi. Pitäydy noin kolmessa aihekokonaisuudessa per lähetys, jotta vastaanottajasi voivat lukea koko uutiskirjeen helposti, ilman että heidän tarvitsee vierittää palkkia näytöllään liikaa.

Kaipaatko lisää inspiraatiota? Lue vuoden 2016 sähköpostimuotoilun kuumimmista trendeistä.

4. Kerro oma tarinasi

Houkutteleva brändi-identiteetti auttaa rakentamaan mielenkiintoa uutiskirjeeseesi. Sen sijaan, että käyttäisit yleisiä ja kliseisiä ilmaisuja kuten “ilmainen” tai “tarjous”, tee sähköpostistasi omaperäinen, jolloin se erottuu joukosta kaikista parhaiten. Vakuuta tilaajasi avaamaan juuri sinun viestisi tarjoamalla heille sitouttavaa, henkilökohtaista ja relevanttia sisältöä, joka suorastaan hehkuu ja huutaa avaamaan. Älä turhaan pelkää hullutella ja rikkoa kaavaa. Jokainen tarina on yksilöllinen, joten kohtele myös omaasi sellaisena. 

5. Kokeile, kokeile ja vielä kerran kokeile

Olipa sitten kyse lähetysajasta, aiherivistä tai sisällöstä, split-testaus (kutsutaan myös A/B-testaukseksi) eri vaihtoehtoineen antaa sinulle etulyöntiaseman. Esimerkiksi APSIS Pro A/B Split testin avulla sinun on mahdollista tehdä testilähetyksiä, joiden perusteella parhaiten pärjäävä versio lähetetään lopuille vastaanottajille. Tällä tavoin voit olla varma, että sähköpostisi sopii kohdeyleisöllesi mahdollisimman hyvin – tämä luonnollisesti auttaa parempien avausprosenttien saamisessa. 

APSIS Support Professional Ingela Jensen

Lue lisää APSIS Pro A/B Split -testauksesta tai varaa online-esittely.

Haluatko tietää lisää sähköpostien avauksista? Ole yhteydessä, autamme mielellämme.

Kirjoittanut Ingela Jensen, APSIS Support Professional