5 markkinoinnin automaation kuumaa trendiä

Kirjoittanut Wilhelm Sahlberg

2018-03-14

Mitä tarvitset toimittaaksesi veitsenteräviä viestejä nykyisessä kilpaillussa ympäristössä? Asiantuntijamme Wilhelm Sahlberg tutustuttaa sinut viiteen markkinoinnin automaation trendiin, jotka ovat muuttumassa muotisanoista välttämättömyyksiksi. Katso myös Wilhelmin videot (englanniksi) eri aiheista, jotta pääset pureutumaan trendeihin vielä syvemmin.

1. trendi: Tekoäly ohjaa digitaalista strategiaasi

Vaikka tekoäly (AI) voi johdattaa ajatukset futuristisiin scifi-elokuviin, tekniikasta on tulossa yhä vakiintuneempaa. Mutta miten tekoälyn kaltaista monimutkaista tekniikkaa voi käyttää digimarkkinointisi automatisointiin?

2. trendi: Ennakoiva analytiikka lisää merkityksellisyyttä

Ennakoivalla analytiikalla on paljon yhteistä tekoälyn kanssa. Teknisen sukulaisensa tavoin ennakoiva analytiikka tarjoaa fiksua opastusta automaatiostrategiallesi. Toisin sanoen ennakoiva analytiikka voi auttaa sinua ennustamaan asiakkaidesi (tai tietyn asiakkaasi) tulevaa käyttäytymistä. Mitä tästä seuraa? Pystyt vastaamaan asiakkaidesi odotuksiin ja jopa ylittämään ne.

3. trendi: Integraatio saa järjestelmäsi kommunikoimaan

Sitä mukaa kun markkinoille tulee uutta tekniikkaa, on yhä tärkeämpää integroida se yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Miten saat järjestelmäsi viestimään pikemminkin toistensa kanssa kuin toisiaan vastaan? Tähän tarvitaan integraatioita.

4. trendi: Sisältö on edelleen kuningas

Useimmat markkinoijat tiedostavat, miten tärkeää on täyttää automaatioratkaisu innostavalla sisällöllä. Mutta miten voit parantaa mahdollisuuksiasi asiakkaan mielenkiinnon vangitsemiseen ja säilyttämiseen?

5. trendi: Omnichannel luo yhtenäisen asiakaskokemuksen kaikissa kanavissa

Viides ja viimeinen trendi on se, joka tuli kuvaan rytinällä vuonna 2017: omnichannel-markkinointi. Vuonna 2018 strategia muuttuu yhä vakiintuneemmaksi käytännöksi. Mistä tämä johtuu? Yhä useampi markkinoija on alkanut ymmärtää, että omnichannel-strategia parantaa asiakaskokemusta – ja sitä kautta tulosta. Meidänhän on joka tapauksessa vastattava kanavasta toiseen hyppelehtivien asiakkaiden odotuksiin...

Oletkin jo saattanut alkaa soveltaa joitakin edellä mainituista trendeistä tai aloittelet juuri matkaasi kohti automatisoitua todellisuutta. Kaikkiin vaiheisiin on tarjolla valtavasti menetelmiä, jotka voivat parantaa digimarkkinointistrategiaasi. Niksinä on pitää silmällä tulevia trendejä ja lisätä järjestelmiäsi parantavaa tekniikkaa asteittain. Siten saat aikaan kokonaisuuden, joka auttaa sekä vangitsemaan että säilyttämään asiakkaita.

Haluatko oppia ensin markkinoinnin automaation perusteet? Lataa käsikirjamme.