APSIS-laboratorio testaa: Mukautuva sisältö

Kirjoittanut APSIS

2013-10-22

Email Marketing Evolved –tapahtumaan liittyen pääsimme testaamaan CSS:n hyödyntämismahdollisuuksia sähköpostissa. Mahdollisuuksia onkin enemmän kuin odotimme.

content-1.png

Meitä kiinnosti erityisesti mahdollisuus sallia tilaajien siirtyä sisältöversiosta toiseen samassa viestissä, eli esimerkiksi vaihtaa viestin kieliversiota painiketta painamalla.

Tekninen ratkaisu on kiehtova, ja olemme varmoja, että monet yritykset voivat hyötyä siitä. Toistaiseksi rajoituksena on, että pääasiassa vain Applen sähköpostiohjelma tukee tätä ominaisuutta.

content-2.png

Teknisestä näkökulmasta, näin se toimii: Apsis lisää Radiopainikkeen sähköpostiin. Kun painiketta klikataan, CSS aktivoituu. CSS vaikuttaa laajemmin kuin painike.

Lisäksi voidaan pitää kirjaa painiketta napsauttaneista tilaajista (tarkastelemalla, ketkä ovat ladanneet CSS:n). Näin on mahdollista päivittää myös väestötietoja klikkauksien perusteella. Mahdollisuudet ovat erinomaiset, mutta kehitys on vielä aluillaan. Toivottavasti Gmail ja jotkin Outlook-versiot tukevat toimintoa tulevaisuudessa. Silloin siitä tulee huomattavasi kiinnostavampaa.

Jos sinulla on esimerkkejä kiinnostavista teknisistä sähköpostiratkaisuista, lähetä viesti osoitteeseen anders.frankel@apsis.com