Kuumimmat sähköpostitrendit alkuvuonna 2016

Kirjoittanut APSIS

2016-05-09

APSIS Email Design 2016

Sähköpostien suunnittelu on kuin valinta irtokarkkihyllyllä. Valikoimaa on laidasta laitaan: minimalistisia, värikkäitä, kuvakeskeisiä tai tekstin kautta lähestyttäviä… Ja aivan kuten irtokarkkihyllyllä, erilaisia sähköpostityylejä nähdessä oikea valinta voi tuntua vaikealta. Siitä syystä kasasimme kaikista kovimmat muotoilutrendit tähän! Jokainen näistä kymmenestä trendistä on uusi mahdollisuus tehdä vaikutus asiakkaisiisi riippumatta siitä onko yrityksesi B2B vai B2C, myytkö sandaaleja vai sovelluksia. Astu sisään – trendien ihmeellinen maailma odottaa.

Korttityylit ovat kaikkialla

Pinterestin maailmanlaajuinen suosio on kiinnittänyt monen sähköpostisuunnittelijan huomion kuuluisaan korttityyliin. Vaikka nykyään näemme niin kutsuttua klassista korttityyliä, se kehittyy ja kasvaa lähitulevaisuudessa voimakkaasti. Korttityyliset uutiskirjeet näyttävät sekä nykyaikaisilta että tulevaisuuteen suuntautuneilta – miten ihanteellinen yhdistelmä!

APSIS Email Design 2016: card design

 

Vähemmän on enemmän, pysy minimissä

Minimalismi on yksi niistä harvoista suunnittelutrendeistä, jotka ei koskaan vanhene. Sen yksinkertaisuus tekee muiden tyylien lisäämisestä helppoa. Hyviä puolia on lukemattomia: se on klassinen ja hienostunut, se toimii ja korostaa monia erityyppisiä sisältöjä… Sähköpostista puhuttaessa tilankäyttö, yksinkertaisuus ja kaunis typografia kääntää tilaajien katseet aina, ja kiinnittää heidän huomionsa. Vuonna 2016 minimalistinen suunnittelu jatkaa sähköpostien, sovellusten ja printin valloittamista aivan yhtä lailla kuin uutiskirjeiden kanssa. Erinomainen uutinen meidän mielestämme.

APSIS Email Design 2016: simple design

 

Mitä sähköpostien suunnittelijat ovat mieltä näistä trendeistä? Lue tämä haastattelu ja ota selvää!

Yhä enemmän kuvaperusteisia lähetyksiä

Näköaisti on ihmisen aisteista voimakkain. Ei liene ihme, että korkealaatuiset pääkuvat kiinnittävät nopeimmin tilaajan huomion. Nykyään tyypillinen uutiskirje sisältää leipätekstin yläpuolella pääkuvan, jota seuraa mutkittelevat kappaleet tai korttityyli. Se ei ole lainkaan pöllömpi valinta, koska nämä kuvat toimivat mobiililaitteissa ja niissä on voimakas kontrasti tyhjään tilaan ja minimaaliseen tyyliin. Pyri kuitenkin pois kuvapankkien kuvista, sillä ne luultavasti menettävät valta-asemansa kuvamarkkinoilla vuonna 2016. Miksipä et niiden sijaan investoisi muutamiin korkealaatuisiin kuviin tai mallinnoksiin?

APSIS Email Design 2016: NEW image-based design

 

Tervetuloa "Flat Design 2.0"

Flat design -tyyli tekee sähköposteista helpompilukuisia – tämän opimme jo vuonna 2015. Nyt ja lähitulevaisuudessa pelkistetty tyyli kuitenkin kehittyy ja laajenee. ”Flat design 2.0” on tasapaino täysin pelkistetyn ja taiteellisen tyylin välillä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että sähköpostien suunnittelijat yrittävät yhä pitää asiat ”pelkistettynä”, mutta lisäävät myös hieman kevyitä varjoja, korostuksia ja tasoja luodakseen ripauksen syvyyttä uutiskirjeisiinsä. Hyvä syy kutsua vuotta 2016 lähes pelkistetyn tyylin vuodeksi.

APSIS Email Design 2016: flat design

Hyödynnä muotoja

Geometriset kuviot ja muodot uutiskirjeessä ovat tulleet tutuksi jo aiempina vuosina, ja sama trendi jatkuu vahvana vuonna 2016. Mikä parasta, voit käyttää niitä monilla eri tavoilla: yksittäisinä graafisina elementteinä, taustakuvina, kuvitustapoina, missä hyvänsä. Mahdollisuutesi ovat rajattomat.

APSIS Email Design 2016: shape

Skaalautuva muotoilu pakolliseksi

Skaalautuvista nettisivuista on tullut vapaaehtoisen sijaan pakollisia. Mobiilista on virallisesti tullut monen ihmisen elämässä ”päänäyttö”. Se tarkoittaa, että sähköpostisuunnittelijoiden on sopeutettava luomuksensa mobiiliympäristöön, jotta ne eivät hajoa sirpaleiksi käyttäjien älypuhelimessa. Ja muista, että skaalautuva muotoilu tarkoittaa täydellistä käytettävyyttä pienemmällä näytöllä: optimoidut kuvat, isot painikkeet, luettava tekstin koko, helposti luettava määrä sisältöä… Siis kaikki.

APSIS Email Design 2016: responsive design

 

Löydät lisää parhaita muotoiluvinkkejä mobiililaitteille täältä.

Ei tarvetta erityisfonteille

Vuonna 2016 sans serif –fontit ovat helposti luettavia kestosuosikkeja. Lisääntyvä painoarvo luettavuudessa tarkoittaa – yrityksen logoja lukuunottamatta – yksinkertaisten ja miellyttävien fonttien ylivoimaa helposti luettavina sisältöinä. Myös fonttien koko kasvaa paremman lukukokemuksen saavuttamiseksi, kuten myös aiemmin mainittu sisällön sovittaminen luettavaksi mobiililaitteissa.

APSIS Email Design 2016: typography

 

Sekoita pakkaa GIF-animaatioilla

Olemme puhuneet GIF-kuvista aiemminkin, ja siitä kuinka niillä voi saada twistiä sähköposteihin. Vuonna 2016 sähköpostisuunnittelijat ottavat askeleen pidemmälle ja lisäävät isokokoisia GIF-animaatioita uutiskirjeisiinsä luodakseen tilaajille ”wow”-efektin. Sähköpostimarkkinointi ei ole koskaan ennen ollut näin viihdyttävää!

APSIS Email Design 2016: GIFs

 

Kysymyksiä GIF-animaatioista? Tsekkaa sähköpostimuotoilun usein kysytyt kysymykset, kysymykseesi saatta olla jo vastaus!

Epäilyksen hetkellä, lisää väriä

Vilkkuvien visuaalisten elementtien lisäksi vuonna 2016 uutiskirjeissä käytetään dynaamisia värejä viestiä tehostamaan. Koska voimakkaat värit toimivat hyvin kontrastissa toistensa kanssa, auttaa väriläiskä silloin tällöin sähköpostimuotoilijoita raikastamaan sähköpostejaan helposti ja nopeasti. Ja koska kirkas värivalikoima on osa pelkistettyä tyyliä, vaikuttaa että sähköpostisuunnittelijat palaavat vakiovärivalikoimaan: kirkkaita, 80-luvun pastelleja erilaisilla varjoilla

APSIS Email Design 2016: colour blocking

 

Erotu eduksesi väkijoukosta

Suurin haaste sähköpostien suunnittelijalle on tietysti luoda jotain tarpeeksi mielenkiintoista, jonka tilaaja muistaa vielä yhdeksän sekunnin kuluttuakin. Joskus se tarkoittaa kaikkien sääntöjen rikkomista. Tätä tullaan näkemään paljon vuonna 2016. Kuvien ja mallinnoksien yhdisteleminen, ulottuvuuksilla pelaaminen tai kaiken tämän yhteensulauttaminen ovat upeita mahdollisuuksia tehdä vaikutus. Jälleen kerran, mahdollisuutesi ovat rajattomat!

APSIS Email Design 2016: stand out

 

Etsitkö inspiraationlähdettä sähköpostien suunnitteluun? Tutustu APSIS Galleriaamme, josta löydät asiakkaillemme viimeaikoina tehtyjä töitä! Tai mikä vielä parempaa, ota yhteyttä ja katsotaan miten voimme auttaa sinua saavuttamaan sähköpostimuotoilun unelmasi!

Tämän artikkelin tekijöiksi ovat valikoineet kaikki upeat APSIS sähköpostisuunnittelijat. Olemme todella ylpeitä heistä kaikista! Tutustu heidän töihinsä täällä.