Maksimoi tilauslomakkeen teho

Kirjoittanut APSIS

2015-01-12

Yleensä emme ala tilata lehteä, vain siksi että sen välistä tipahtaa lappu, jossa lukee ”anna osoitetietosi”. Tilaamiseen tarvitaan hieman enemmän motivointia. Sama koskee uutiskirjeitäkin.

Tilaajien saamiseksi on ensin on erotuttava muista viesteistä ja herätettävä kiinnostus. Ihmisille on annettava hyvä syy, miksi kannattaa tilata.

Uutiskirjeen tilauslomakkeen tehostaminen ei ole vaikeaa tai monimutkaista. Pienillä muutoksilla voi saada suuria tuloksia. Lue seuraava neuvot ja katso, voisitko niiden avulla tehostaa tilauslomakettasi ja saada enemmän tilaajia.

Lomakkeen asettelu

Ujostelu ei johda mihinkään. Tee lomakkeesta huomiota herättävä mutta ei räikeä. Kokeile erilaisia väriyhdistelmiä ja muotoja ja kokeile, mikä kohderyhmääsi eniten kiinnostaa.

Paras vaihtoehto on tietenkin tekstin ja grafiikan yhdistäminen. Jos tuntuu, että lomakkeesta tulee liian minimalistinen, lisää vaikka linkki, josta saa lisätietoja, tai painike, josta voi klikata lomakkeen suuremmaksi. Tai ehkä lomakkeeseen voi lisätä tilastokaavion tai laskurin, joka näyttää, kuinka monta tilaajaa on päivän aikana rekisteröitynyt.

Lomakkeen sijoituspaikka

Kiinteistövälittäjät tietävät, että ratkaiseva tekijä on sijainti, sijainti ja sijainti. Mieti itse, kuinka paljon lomakkeen sijainnilla voi vaikuttaa. Pitkän vieritettävän sivun alalaita ei aina ole ihanteellinen kohta.

Yritä saada sivulla kävijä kiinnostumaan lomakkeesta mahdollisimman nopeasti. Lomakkeen voi tehdä sellaiseksi, että se seuraa mukana kun sivua vieritetään alaspäin tai pysyy koko ajan näkyvissä jollakin muulla keinolla. Kannattaa kuitenkin olla varovainen, koska näkyvyyden maksimoinnin ja ärsyttämisen välinen ero on hyvin pieni.

Muista, että vain mielikuvitus on rajana. Yksi mahdollisuus on kytkeä lomakkeen näkyminen siihen, miten kävijä toimii sivulla. Jos hän lukee kaksi artikkelia peräjälkeen tai on viipynyt sivulla kauemmin kuin kolme minuuttia, jokin suora lähestyminen voi sopia tilanteeseen, esimerkiksi puhekupla, joka kysyy haluaisiko lukija tilata uutiskirjeen. Mieti missä omien sivujesi ulkopuolella voisit käyttää samaa keinoa.

Sisältö

Argumentoinnin pitää olla vakuuttavaa. Viestillä ”Kirjoita tähän sähköpostiosoitteesi” ei pitkälle pötki. Valmistelu on tärkeää. Herätä kohderyhmäsi uteliaisuus. Tarjoa jotakin ja kerro miksi heidän kannattaa antaa osoitteensa juuri sinulle.

Yksinkertainen menetelmä on muokata lomakkeen teksti sopimaan aiheeseen. Jos esimerkiksi myyt vaatteita, eikö seuraava otsikko ”Haluaisitko uusimmat tyylivinkit suoraan sähköpostiisi?” olekin kiinnostavampi kuin ”Anna sähköpostiosoitteesi niin lähetämme sinulle uutiskirjeemme”?

Voit käyttää tilaajiesi lausuntoja tai nimetä heidät: ”Tee kuten 2249 muuta muoti-ihmistä ja tilaa uutiskirjeemme”. Kannattaa ottaa selvää, mitä sivuillasi kävijät tarvitsevat. Ei pidä pelätä kokeilla eri vaihtoehtoja, kunnes löytyy juuri sinun liiketoimintaasi sopiva viesti.

Mitä seuraavaksi?

Tilaaja antaa sähköpostiosoitteensa ja se siitä, niinkö? Jos osaat käyttää tilanteen hyväksesi, saat paljon lisätietoja uusista tilaajistasi.

Yleensä uusi tilaaja ei halua paljastaa koko elämäänsä vain saadakseen uutiskirjeesi. Jos kysyt liikaa, tilaaja pelästyy, ellei tietojen antamiseen liity jotakin todella hyvää tarjousta. Yksi vaihtoehto on pyytää lisätietoja erillisessä tilausvahvistusviestissä. Siten ensimmäinen vaihe pysyy helppona. Älä kysy sellaista tietoa, mitä et tarvitse. Kerro selkeästi, mihin tietoja käytetään ja mitä hyötyä siitä on tilaajille.

Kiteytettynä

Muokkaa tilauslomake liiketoimintasi ja tavoitteidesi mukaan. Älä pelkää kokeilla erilaisia vaihtoehtoja ennen kuin oikea löytyy. Yritä pitää tilaamisen ensimmäinen vaihe mahdollisimman selkeänä ja yksinkertaisena. Ja muista: Roomaa ei rakennettu päivässä mutta olisi se nopeamminkin voinut mennä.