Menesty epäolennaisuuksilla

Kirjoittanut APSIS

2012-11-14

Eräs yritys käänsi olennaiseen keskittyvän ajattelutavan päälaelleen, jonka seurauksena heidän nettisivunsa ylikuormittuivat ja myynti suorastaan räjähti. Tapasimme Panduro Hobbyn, yrityksen joka muutti ajattelutapaansa ja sai täysosuman.


Markkinoinnissa on vuosia yritetty saavuttaa optimaalisia tuloksia keskittymällä olennaiseen sisältöön. Niinpä onkin mahtavaa nähdä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun ajattelutapaa muutetaan.
Tässä tapauksessa Panduro Hobby aavisteli, että heidän asiakkaitaan saattaisi kiinnostaa muukin kuin Ruotsi – Portugali jalkapallo-ottelun seuraaminen. Tämä olisi saattanut jäädä yhteen hullunkuriseen sähköpostiin, ellemme olisi nähneet seuraavaa keskustelua Facebookissa jonkun ajan päästä.

Panduro-Facebook-Fotboll-kampanj.png
Näyttäisi siltä, että sähköposti sai niin valtaisan suosion, että jopa heidän verkkokauppansa kaatui – varma signaali siitä, että kampanja sai runsaasti vastakaikua.


Mutta mikä oli ajatus kaiken tämän takana? Otimme yhteyttä Monica Larssoniin, Panduro Hobbyn Internet Business Manageriin, kysyäksemme häneltä lisää kampanjan yksityiskohdista. Syy oli Monican mukaan yksinkertainen. “Olemme huomanneet, että tämän tyyppiset tapahtumat houkuttelevat paljon kävijöitä, joten kampanja suunniteltiin kyseisten tapahtumien perusteella”. Monica kuvailee saavutettuja tuloksia “uskomattomiksi”, kampanjapiikeillä, jotka ovat “korkeimpia mitä ikinä olemme saavuttaneet – niin myynnissä kuin kotisivujen kävijämäärissä”.


Panduron tiimi oli innoissaan yleisön reaktiosta ja vaikka he osasivatkin odottaa hyviä tuloksia, todellinen kävijämäärä heidän nettisivuillaan ylitti moninkertaisesti kaikki heidän odotuksensa. Ikävä kyllä he kohtasivat  joitakin teknisiä ongelmia kävijäliikenteen hoitamisessa, joten Panduro päätti tarjota asiakkailleen jatkoaikaa, jotta kaikilla kiinnostuneilla olisi mahdollisuus osallistua. “Olimme myös valmiina vastaamaan kaikkiin Facebook –kommentteihin ja kyselyihin koko illan ja viikonlopun”, sanoo Monica.


Kun kysyimme ovatko he aiemmin tehneet vastaavaa, vastaa Monica viipymättä, “Tämä oli ensimmäinen kerta – mutta ei missään nimessä viimeinen”!


Tämäntyyppiset läpimurrot ovat aina innostavia esimerkkejä ja vaikka Panduro Hobby tavallaan toimikin tavanomaista käsitystä vastaan siitä, että olennaisen sisällön luominen on tärkeintä, olivat he silti huomanneet mikä on asiakkaalle tärkeintä. Näin luodaan todella onnistunutta sähköpostimarkkinointia!

Hyvää työtä Panduro!

PANDURO-epost-fotboll-bra-resultat.png