Mitä olivat sähköpostin suurimmat trendit vuonna 2016?

Kirjoittanut Noemi Gobel

2017-02-22

Vilkaisu menneeseen antaa usein osviittaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Katsotaan siis miltä vuosi 2016 näytti sähköpostin näkökulmasta - ja mitä se ennustaa vuodelle 2017. 

Email Trends of 2016: Get personal

 

Kuullostaako “the segment of one” tutulta? Tämä tosiaan oli pinnalla vuonna 2016. Suurin osa digimarkkinoijista kertoisi sinulle, siitä tuli markkinoijien epävirallinen Graalin malja suurelle kohdeyleisölle mainostaessa. 

Toisin sanoen "segment of one" osoittaa, että personointi ei ole vain kiva lisä, vaan pakko. Vuonna 2016 tämä tarkoitti sähköpostimarkkinoijille ainakin sitä, että listojen segmentoinnista ja käyttäytymiseen perustuvista trigger-viesteistä tuli todellisia. 

Myös sähköposti retargetoinnin suosio on noussut. Itse asiassa, eräskin tutkimus kertoo, että retargetointisähköpostien klikkaukset ja konversio olivat 3-5 % korkeammat kuin keskiverto normaalin display retargetoinnin.

Mitä tämä tarkoittaa vuonna 2017? Voimme olettaa, että personointi saa entistä enemmän jalansijaa sähköpostimaailmassa, nyt kun sen hyötyjä on nähty. Automatisoidusta personoinnista tulee entistä suositumpaa, sillä se säästää markkinoijien aikaa ja energiaa.

Haluatko syventyä personointiin tarkemmin? Lataa whitepaperimme verkkosivujen personoinnista ja saat paljon hyödyllisiä vinkkejä.

Email Trends of 2016: Mobile first

Olemme todenneet tämän jo monesti aiemmin ja muistutamme taas: kun suunnittelet, kirjoitat tai luo sähköpostien ulkoasua, muista mobiilikäyttäjät. Tilastomme vuodelta kertovat, että 56 % sähköposteista avattiin mobiililaitteella ja 43 % tietokoneella.

Koska mobiilikäyttäjien määrä on kasvanut ja tulee jatkuvasti kasvamaan, on korkea aika alkaa miettimään sähköpostisi pituutta ja monimutkaisuutta. Nykyisin muistamme jo varmasti, että helposti klikattava toimintapainike ja pienelle näytölle sopiva fontti ovat mobiilikäytön avaintekijöitä. Tänä vuonna  We’re past the time where it was enough to make your email design mobile-friendly, with comfortably clickable CTAs and small screen-friendly font sizes: this year, we saw that the emails with no more than 50-125 words were the ones that got the best response rates, which means you need to really think over your email copy, too.  

Find out when and how the mobile revolution really blew up from our free Mobile Marketing report!

Email Trends of 2016: Get animated

 

Speaking about email design: with the exception of Outlook, email clients are finally starting to catch up to the newer trends email designers are trying nowadays. One such trend is animation: whether we’re talking GIFs, cinemagraphs or other innovations, 2016 saw a significant rise in animated emails hitting inboxes.

For 2017, you should expect animation to keep its place at the forefront of email design, but to move past being an entertaining/decorative feature. Why? Because email consumers increasingly want to engage with the content in their inboxes. So animations should support your email’s content and/or purpose, helping to make your emails into a truly interactive experience.

Our Email Design Guide for Savvy Marketers has further tips and tricks about designing for email - get your copy today!

Email Trends of 2016: Get animated

One of the biggest realisations of 2016: you can’t speak of email any more without mentioning data. The two have become truly inseparable: as more and more companies are connecting their data silos to enhance their customer insights, naturally it’s affecting the way they use email marketing too.

Last year, we saw contextual data (like location, device use or even the weather!) become crucial for email marketing send-outs; in 2017, not only will it continue to gain ground, but it will happen increasingly in real-time.

In addition to this - just like we predicted earlier! - chatbot-powered emails and the use of artificial intelligence will also define the email marketing of tomorrow. Not to mention data privacy! Because of regulations like the GDPR, we may be seeing less (or even none) of those pre-ticked “subscribe” checkboxes in sign-up forms any more...

Email Trends of 2016: Get animated

No longer the sole domain of developers, technology and all its advances have become a vital part of all marketing communications. So much so, in fact, that all previous trends are built and based on it!

One of these innovations that defined 2016 were integrations - and make no mistake that it will carry on to 2017 as well. Now that marketers have gotten a glimpse of the many benefits integrating multiple data sources (such as email marketing) can bring, it’s now only a question of technology when and where the integration fever will end.

This stands true for several long-awaited trends too, from full HTML5 video support to automatic subscriber segmentation and highly interactive emails (i.e. where you can carry out actions within the email environment itself), just to name a few. These are all things email analysts have predicted for years already - but in 2017, technology might finally catch up to and even overtake our wildest dreams!


Any more email trends you want to know more about? Just let us know and we’ll dig into them ASAP!