Näin kasvatat tilaajarekisteriäsi nopeasti

Kirjoittanut APSIS

2015-01-12

Yksi sähköpostimarkkinoinnin perustotuuksista on, että mitä laadukkaampia osoitteita rekisterisi sisältää, sitä enemmän klikkauksia, myyntiä, rekisteröitymisiä, latauksia ja vastaavia saat.

Ei siis ole yllätys, että tilaajarekisterin kasvattaminen on markkinoijien ykkösprioriteetti.

Valitettavasti laajan ja laadukkaan rekisterin luomiseen ei ole taikakeinoja. On kuitenkin monia keinoja, joilla voi kehittää olemassa olevaa sähköpostiosoitteiden keräysprosessia sekä luoda täysin uusia keinoja uusien tilaajien keräämiseen.

Artikkelissa esitellään vain ensimmäinen vaihe.

Lataa koko artikkeli tästä.


1. vinkki: Tarkista nykyinen tilausmenettely

Luetteloi kaikki tavat, joilla osoitteita tällä hetkellä kerätään ja selvitä niiden toimivuus. Usein tilausprosessi  luodaan esim. verkkosivulle ja unohdetaan sitten kuukausiksi tai jopa vuosiksi. Joskus voi olla, että prosessi ei edes toimi.


Testaamalla jokaisen osoitteenkeruukanavan voit tarkistaa niiden toimivuuden ja että uudet osoitteet varmasti tallentuvat sähköpostilistalle.

Verkkosivuilla esimerkiksi:

  • Tarkista, että kaikki tilauslinkit vievät oikealle tilaussivulle.
  • Varmista, että tilauslomake toimii ja lisää osoitteen oikeaan rekisteriin (listalle).
  • Tarkista kaikki tilauslomakkeet, myös ne jotka ovat integroitu myyntiprosessiin, kuten esitetilaukset ja muut vastaavat.
  • Tarkista, että vahvistussivu tulee esiin ja tilaajille lähetetään vahvistusviesti (joka on ajantasainen).
  • Tarkista myös, että muut rekisterin ylläpitotoiminnot, kuten käyttäjien mieltymysten syöttäminen ja tilauksen peruminen, toimivat.