“Verkkomyyntimme on kasvanut 25 % APSIS Onen käytön aikana”


Anssi Rauhala, Head of Digital, Golf Center

Haaste


Golf Center on Suomen johtava golfvarusteiden jälleenmyyjä, jolla on sekä kivijalkamyymälöitä että verkkokauppa. Golf Centerin markkinointipäällikön Anssi Rauhalan mukaan heidän haasteitaan ovat liiketoiminnan kasvattaminen ja toiminnan laajentaminen sekä offline- että online-kaupassa – siksi he ovat päättäneet keskittyä yhä enemmän digimarkkinointiin.

Koska asiakkaat ovat Golf Centerin digimarkkinointistrategian keskiössä, yrityksen kivijalkakauppojen ja verkkokaupan saumaton yhdistäminen on äärimmäisen tärkeää.
 

Ratkaisu

Golf Center on tehnyt yhteistyötä Apsiksen kanssa jo viiden vuoden ajan. Nyt yritys päätti ottaa markkinoinnissaan seuraavan askeleen siirtymällä käyttämään APSIS Onea – digimarkkinoinnin ratkaisua, joka yhdistää data-alustan ja intuitiiviset markkinointityökalut uniikilla tavalla ja auttaa markkinoijia valjastamaan datan voiman käyttöönsä.

Golf Center aloitti uuden digimatkansa APSIS Onen sähköpostityökalun ja verkkosivutyökalun avulla.

Sähköpostimarkkinointiin keskittyvän työkalun avulla voidaan käynnistää laajoja kampanjoita tai targetoida tiettyjä profiileita sekä hyödyntää kanavien välistä dataa viestien personoinnissa.

Verkkosivuihin keskittyvän työkalun avulla taas voidaan saada verkkosivujen kävijöiden suostumus tietojenkäsittelyyn ja kerätä henkilötietoja GDPR-ystävällisesti. Kyseessä on helppokäyttöinen työkalu evästeiden hyväksymistä ja rekisteröitymislomakkeita varten, ja sen tavoitteena on tehdä tuntemattomista kävijöistä tunnistettuja prospekteja ja maksavia asiakkaita.

Golf Center on huomannut suurta edistystä digimarkkinoinnissaan molempien työkalujen ansiosta. 

– Siirtymäprosessi oli vaivaton, ja pystyimme ottamaan järjestelmästä kaiken hyödyn irti heti alusta alkaen, Anssi kertoo.

Golf Center lähettää uuden APSIS One -alustan avulla sekä viikottaisia että kuukausittaisia uutiskirjeitä ja käyttää verkkosivutyökalua kiinnostuksen herättämiseen sekä suostumuksen keräämiseen tietojenkäsittelyä varten.

Tulokset

Datasta on tullut yhä olennaisempi osa nykyistä digiympäristöä. Siksi henkilötietojen kerääminen, analysointi ja niiden pohjalta toimiminen on entistä tärkeämpää eri kanavissa. Koska Golf Centerin uskolliset asiakkaat ovat yritykselle erittäin arvokkaita, se haluaa tarjota näille personoitua, relevanttia ja ajankohtaista sisältöä.  

Anssi Rauhala kertoo, että yritys on saanut aikaan erittäin hyviä tuloksia aloitettuaan APSIS Onen käytön.

Kun luomme uutiskirjeitä APSIS Onen avulla, meidän on helppo tavoittaa uskolliset asiakkaamme – ja pystymme kohdentamaan markkinointia entistä paremmin. Lisäksi olemme onnistuneet kasvattamaan asiakastietokantaamme entisestään verkkosivutyökalun avulla.

”Olemme onnistuneet kasvattamaan asiakastietokantaamme entisestään APSIS One verkkosivutyökalun avulla.”

Verkkomyyntimme on kasvanut tänä vuonna 25 % ja myös asiakastietokantamme on vakaassa kasvussa. Lisäksi säästämme runsaasti aikaa uuden sähköpostityökalun ansiosta.

Lisäksi avausprosenttimme on kasvanut huomattavasti, ja se on tällä hetkellä noin 40 %. Tämä on yksinkertaisesti hienoa! Lyhyesti sanottuna APSIS One tarjoaa tehokkaita ja helppokäyttöisiä digimarkkinoinnin työkaluja, Anssi jatkaa.

Lisäksi Anssi kertoo, että Golf Center on erittäin motivoitunut löytämään uusia tapoja kehittää digimarkkinointiaan ja kasvattaa asiakastietokantaansa edelleen.

Haluamme aloittaa lähitulevaisuudessa markkinoinnin automaation ja profiilien segmentoinnin, ja APSIS on meistä ehdottomasti sopiva ratkaisu tähän.

Lopuksi todettakoon, että minun on helppo suositella APSIS Onea kaikille. APSIS auttoi meidät hienosti alkuun ja he tarjoavat meille aina erinomaista tukea, Anssi päättää puheenvuoronsa.

 

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia kuin Golf Center?